واتس اپ بدون شک یکی از محبوب ترین سرویس های پیام رسان است که به طور گسترده توسط کاربران در سرتاسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرد. با وجود اینکه این سرویس تعداد کاربران زیادی دارد، اما ضعف آن در امکانات زبانزد خاص و عام شده است! مدت ها است که کاربران واتس اپ از نبود برخی امکانات در آن گلایه دارند! به همین دلیل Meta به عنوان شرکت صاحب واتس اپ، فعالیت های خود را برای اضافه کردن ویژگی های جدید به این سرویس پیام رسان آغاز کرده است. یکی از قابلیت هایی که فقدان آن به شدت در واتس اپ حس می شود، عدم امکان ادیت پیام های ارسال شده است! به نظر می رسد که این نقص به زودی برطرف خواهد شد!

آیا سرانجام قابلیت ویرایش پیام ها به واتس اپ اضافه می شود؟!

به تازگی قابلیت نشان دادن ری اکشن با ایموجی در واتس اپ اضافه شده که قابلیت جالبی است. اما خبر مهم تر در رابطه با ویژگی های جدید واتس اپ این است که در آینده ای نزدیک کاربران این سرویس پیام رسان می توانند پیام هایی را که ارسال کرده اند، ویرایش کنند.

تا به امروز در صورت بروز خطای املایی یا محتوایی در پیام های ارسال شده، کاربران مجبور بودند تا پیام خود را پاک کرده و آن را از نو ارسال کنند. با اضافه شدن این ویژگی، دیگر نیازی به این کار وجود نخواهد داشت و تا حد زیادی در وقت کاربران صرفه جویی خواهد شد.

منبع این خبر، وب سایت WaBetaInfo است که به تازگی یک اسکرین شات بر روی این آن قرار گرفته است. شما می توانید این اسکرین شات را در عکس زیر مشاهده کنید:

آیا سرانجام قابلیت ویرایش پیام ها به واتس اپ اضافه می شود؟!

همین طور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، گزینه Edit نیز به گزینه های Copy و Info اضافه شده است. برای ویرایش کردن پیام های ارسال شده، کاربران باید انگشت خود را بر روی پیام مورد نظر خود قرار داده و چند ثانیه ای نگه دارند؛ سپس بر روی آیکون سه نقطه ضربه بزنند و سپس گزینه Edit را انتخاب نمایند. پس از آن امکان ویرایش کردن پیام فراهم می شود.

این ویژگی جدید به عنوان بخشی از برنامه WhatsApp beta برای اندروید نسخه 2.17.26 عرضه شده است. در واقع این ویژگی هنوز در حال برنامه نویسی و توسعه است و نسخه نهایی آن عرضه نشده است. به نظر می رسد که متا در حال ایجاد تغییراتی در قلب این سرویس پیام رسان است؛ پس برای اضافه شدن آن به نسخه نهایی واتس اپ باید مدتی را منتظر بمانیم. لازم به ذکر است که این ویژگی در تمام نسخه ها و پلتفرم های واتس اپ و برای تمامی کاربران آن در دسترس قرار خواهد گرفت و محدودیتی برای استفاده از آن وجود نخواهد داشت.

از سال 2017 تا به امروز، شایعات در رابطه با اضافه شدن قابلیت ادیت پیام های ارسال شده به واتس اپ به گوش می رسید و به نظر می رسد که سرانجام در سال 2022 شاهد رخ دادن این اتفاق خواهیم بود!

منبع: wccftech